اخبار کمیسیون فنی

نکات مهم در هنگام خرید و نگهداری انواع گوشی تلفن همراه: با توجه به گستردگی تغییرات فنی و پیچیدگی محصولات جدید تلفن همراه:

 

حتماً به شماره سریال گوشی که برروی قاب پشت، جعبه گوشی و از طریق کد مخفی# 06#* برروی صفحه LCD نمایش داده می‌شود دقت نمایید که بایستی با هم مطابقت داشته باشد.

از خرید گوشی‌های بدون جعبه اکیداً خودداری شود.

از خرید گوشی‌های بدون گارانتی یا گارانتی‌های تقلبی اکیداً خودداری شود (صحت و تاریخ گارانتی از طریق ارسال پیام کوتاه حتماً تست شود)

دقت شود کارت گارانتی و لیبل برروی جعبه مخدوش نباشد.

قبل از تحویل و دریافت کامل از فروشنده متعلقات گوشی و همینطور گوشی تلفن همراه کاملاً از لحاظ آنتن‌دهی، ارسال و دریافت صدا و کارکرد قسمتهای مختلف همانند دوربین، بلوتوث و wifi تست گردد.

در هنگام خرید گوشی دریافت فاکتور آدرس‌دار ممهور به مهر فروشگاه به آدرس مورد نظر الزامی است.

از نصب نرم‌افزارهای به صورت غیر اورجینال برروی گوشی‌های هوشمند توسط افراد غیر کارشناس خودداری شود زیرا  یکی از عوامل مهم خارج شدن از گارانتی می‌باشد.

در ارتباط با گوشی‌هایی که در شرایط خاص بایستی استفاده شوند (به عنوان گوشی‌های ضد آب، ضد گرد و غبار و یا افزایش طول عمر باطری) به شرایط مندرج در دفترچه راهنما و یا وب سایت شرکت تولیدکننده مراجعه شود.

در صورتیکه گوشی دچار ایراد نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری شود به مراکز خدمات پس از فروش مجاز که تحت نظارت اتحادیه صنف دستگاههای مخابراتی می‌باشد مراجعه شود.

قبل  از اقدام به خرید هر نوع گوشی برای دریافت اطلاعات کامل در ارتباط با گوشی تلفن همراه و گارانتی آن به سایت نمایندگی‌های مجاز یا دفاتر آنها مراجعه شود.

نگهداری و استفاده از گوشی‌ها به نکاتی که گوشی‌های تلفن همراه را از گارانتی خارج می‌نماید دقت نمایید به عنوان مثال آبخوردگی، ضربه، نرم‌افزار غیراورجینال، نوسانات برق، استفاده از باطری و شارژرهای غیراصلی عوامل مهم ابطال گارانتی است.

در صورتیکه زمان گارانتی گوشی به اتمام رسیده باشد برای دریافت خدمات حتماً به تعمیرگاههایی که فقط دارای مجوز خدمات و تعمیرات از لحاظ اتحادیه صنف دستگاههای مخابراتی و ارتباطی می‌باشند مراجعه نمایند.

 

نکاتی در خصوص خرید و نگهداری تلفن‌های رومیزی و بی‌سیم:

حتماً از  افرادی که دارای پروانه کسب از اتحادیه صنف دستگاههای مخابراتی، ارتباطی خرید نمایید زیرا این اتحادیه تنها مرجع رسیدگی به اختلافات مرتبط با کلیه محصولات و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی است و در صورت بروز هرگونه مشکل در حل آن شما را یاری می‌نماید.

دستگاههای تلفن و بی‌سیم را از محل‌های مرطوب دور نگه دارید و برای تمیز نمودن آنها از پارچه نمدار و مایع شستشو استفاده نمایید.

در صورت مسافرت، گوشی‌های بی‌سیم را از روی پایه شارژ بردارید چراکه عمر باطری آنها کم می‌شود.

باطری‌های تلفن بی‌سیم را از فروشگاههایی که به شما حداقل ضمانت شش ماهه می‌دهند تهیه نمایید.

توصیه‌ها و نکات مهم برای خرید و خدمات تلفن سانترال:

 

دستگاههای سانترال تلفن را نیز از واحدهایی که دارای پروانه کسب از اتحادیه صنف دستگاههای مخابراتی و ارتباطی می‌باشند خریداری فرمایید زیرا صلاحیت فنی این واحدها قبل از صدور پروانه بررسی و تأیید می‌گردد.

از نصب مراکز تلفن در محیط‌های گرم و مرطوب خودداری نمایید چون گرما و رطوبت به مدارهای الکترونیکی آنها آسیب می‌رساند.

کابلهای شبکه داخلی مراکز تلفن خود را از نوع فویل‌دار اتخاب نمایید تا میدانهای الکترونیکی فشار قوی و رعد و برق به مرکز تلفن آسیب نزنند.

از متخصصین دارای صلاحیت فنی و مورد تأیید اتحادیه مخابرات استفاده کنید تا دستگاهها عمر طولانی‌تری داشته باشد.

نکات مهم در هنگام خرید و نگهداری انواع مراکز تلفن سانترال:

 

ترجیحاً پیشنهاد می‌گردد از تولیدات داخلی خریداری گردد که بعضاً از پشتیبانی و خدمات خوب و در دسترس برخوردار شوید.

در صورت خرید مراکز تلفن وارداتی کم ظرفیت تقریباً زیر 100 پورت قبل از نصب و راه‌اندازی

الف-سریالهای کارت و تلفن‌های p.t مطابقت داشته باشند.

ب- فروشنده شماره پروانه واحد صنفی مجاز از اتحادیه صنف دستگاههای مخابراتی و ارتباطی، فاکتور رسمی و گارانتی را قید نماید

پ- مرکز تلفن (سوئیچ) در محلی نصب گردد که گردش هوا به خوبی جریان داشته باشد.

ت- سریالهای تلفن‌های مورد استفاده را با جعبه دستگاه مطابقت دهید و جعبه‌های خالی مراکز و تلفن‌ها را حداقل 2 الی 3 سال نگهداری کنید.

مراکز تلفن پرظرفیت بیش از 100 پورت حتماً طبق L.O.M دقیق  با سریال مراکز، کارتهای خطوط شهری، داخلی و غیره… با کارتن‌ها مطابقت داده شود و حتی الامکان خصوصاً ظرفیت بیش از 500 پورت از مشاوره و کارشناس مخابراتی کمک گرفته شود و قرارداد نصب، راه‌اندازی، آزمایش، تحویل و آموزش‌های لازم همراه خرید مکتوب گردد.

در پایان خاطر نشان می‌گردد جهت رسیدگی به هرگونه شکایت در خصوص تجهیزات مخابراتی، مصرف‌کنندگان و همکاران گرامی می‌توانند با شماره تلفن 66763035 تماس و یا در بخش شکایات سایت ،فرم مخصوص را تکمیل و به صورت آنلاین ارسال نمایند.

تماس با ما

اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی شهرستان تهران

آدرس : تهران – خیابان جمهوری . خیابان حافظ . جنب سازمان بورس.کوچه حسنی(سام). پلاک 18

کدپستی : 1138955313

تلفن و دورنگار : 66763035 – 021 خط ویژه

سایر خطوط : 66763024 – 66763074 – 66763042

ایمیل: info(a)ttu(.)ir

آیا موبایل یک دستگاه مخابراتی و ارتباطی است؟